L’Associació de la Festa de Moros i Cristians de Lleida organitza pels propers dies 13 i 14 de novembre la VI Trobada d’Ambaixades de festes de Moros i Cristians. En concret, es tracta de l’encontre de l’Àrea 1 de la Unió Nacional d’Entitats Festeres (UNDEF), que inclou les poblacions de la Vall d’Albaida i la Costera (Comunitat Valenciana), la Regió de Múrcia i Lleida.
En aquesta trobada, les festes de Moros i Cristians representen algun dels actes més rellevants de les respectives celebracions, sobretot les Ambaixades prèvies a les batalles. A la vegada, es fomenten els intercanvis, el coneixement i la col·laboració entre les diferents entitats. L’esdeveniment també és una forma de donar a conéixer com son les festes de Moros i Cristians en d’altres poblacions.
L’activitat forma part dels actes commemoratius del 25è aniversari de la Festa de Moros i Cristians de Lleida. S’havia de celebrar en un principi durant l’any 2020, però la pandèmia va obligar a ajornar la trobada fins enguany. Aquest encontre s’inicià l’any 2015 a Llutxent, seguiren a l’Olleria el 2016, a Aielo de Malferit el 2017, a l’Albaida el 2018 i a La Font de la Figuera el 2019. La representació de les Ambaixades se celebraran a la nau central de la Seu Vella el proper dia 13 a partir de les 17.00 hores en un acte obert al públic, gratuït i sense necessitat de reserva prèvia. El programa de representacions previst serà el següent: Aielo de Malferit (València); l’Olleria (València); La Font de la Figuera (València); Lleida (Catalunya); Llutxent (València); Molina de Segura (Múrcia); Albaida (València). Aquesta última no actuarà.
L’endemà diumenge, dia 14 de novembre, s’ha previst una recepció a les 10.30 hores a l’Ajuntament de Lleida i una visita cultural a la ciutat per als participants de la trobada. L’encontre finalitzarà amb un dinar de germanor.
