Cultura

Lleida tornarà a acollir la “Jornada Comunicación, Mujer y Deporte”

Lleida tornarà a acollir la “Jornada Comunicación, Mujer y Deporte”

La quarta edició de la “Jornada Comunicación, Mujer y Deporte” se celebrarà a l’Auditori Enric Granados de Lleida el proper 16 de desembre. La cura de la salut mental a l’esport d’elit femení serà un dels temes centrals que s’abordarà en aquesta quarta edició de la jornada que tindrà lloc de 9h a 14 h, a la sala de Cambra i que comptarà amb la presència de periodistes i comunicadores de dilatada trajectòria, com Olga Viza; així com amb esportistes i exesportistes d’elit, com Gemma Mengual, Lourdes Mohedano, Carolina Navarro, Maite Ruiz, Eli Pinedo o Anna Boada. També es comptarà amb la participació de professionals relacionats amb la salut i la comunicació esportiva. Els moderadors de l’acte seran Artur Peguera, periodista de TV3, i Andrea Ramos, de Movistar+.

La diputada Helena Martínez destaca que jornades com aquesta són molt importants per visibilitzar l’esport femení, “enfortir l’impacte de l’esport practicat per dones és una de les bases de les polítiques que s’estan duent a terme des de l’Àrea d’Igualtat de la Diputació de Lleida; per tant, totes les accions que vagin destinades en aquest sentit seran sempre benvingudes i ens hi trobareu al costat”.

Per la seva banda, el regidor Ignasi Amor ha agraït a l’organització la celebració d’aquestes jornades. “Posar al centre del debat esportiu factors com la comunicació, la dona i l’esport a Lleida és molt important, ja que tenim clubs esportius femenins molt potents i qualsevol acció que serveixi per visibilitzar-los, visivilitzar la dona en la pràctica esportiva, sempre serà benvinguda. Resta molta feina per a fer, però amb jornades com la que avui presentem anem avançant”.

DESTAQUEM

Carme Cabanillas, de l’associació Esport Femení Lleida, ha agraït l’impuls que aquestes jornades donen a les esportistes de la demarcació i Laura Alcalde ha apuntat que el Col·legi de Periodistes participa en aquesta jornada perquè la comunicació és necessària per posar en valor la figura de les dones esportistes. “Cada cop més, afortunadament, presenciem èxits femenins en l’esport, i nosaltres estarem allà per comunicar-los, perquè aquestes dones que ara obren camí puguin ser referents d’altres noies que vindran en un futur i, per aquesta raó, nosaltres hi som i hi serem, perquè també en l’àmbit de la comunicació aquestes esportistes tinguin visibilitat”.

Finalment, Mercè Gomà ha destacat que Nufri, a través de la marca de pomes ‘Livinda’, fa molts anys que impulsa la plataforma #Ellassondeaquí, “en primer lloc, per assegurar que les esportistes del territori tinguin els recursos suficients per poder arribar a complir els seus objectius esportius i, en segon lloc, perquè totes aquestes dones tinguin també visibilitat, i d’aquí la idea de l’organització d’aquestes jornades”.

La jornada s’iniciarà amb la benvinguda institucional a càrrec de la diputada d’Igualtat i Cooperació Internacional, Helena Martínez; el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Lleida, Ignasi Amor; la regidora d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes, Sandra Castro; la presidenta del Col·legi de Periodistes de Catalunya a Lleida, Laura Alcalde; la presidenta de l’Associació Esport Femení Lleida, Eva Ribalta, i director de producció i comerç del Grup Nufri-Pomes Livinda, Ignasi Argilés, moderats pel periodista i presentador de TV3 Artur Peguera i la periodista de #Vamos de Movistar Andrea Ramos.

CONTINGUT RELACIONAT

Les taules rodones pròpiament donaran el tret de sortida amb la que portarà per títol ‘Salut mental i esport d’elit’, en la qual prendran part l’exremera olímpica espanyola i diploma olímpic als Jocs de Río,16, Anna Boada; la presidenta de la Fundació Blanca, exesquiadora, divulgadora de salut mental, conferenciant i mentora d’esportistes d’alt nivell, Lola Fernández-Ochoa, i la periodista, escriptora i presentadora de televisió, Olga Viza.

A continuació, es debatrà sobre ‘La vida de l’esportista després de la retirada competitiva’, a càrrec del cap del servei del Programa d’Atenció a l’Esportista del Consell Superior de l’Esport, Diego Bario; l’actriu i exgimnasta rítmica espanyola, plata als Jocs de Río’16, quart lloc a Londres’12 i bicampiona del Món de 10 maces, Lourdes Mohedano, i la presentadora i exjugadora d’handbol internacional, bronze als Jocs de Londres’12, bronze al Mundial de Brasil’11 i medalla de plata als Europeus de Macedonia’08 i Hongria’14, Eli Pinedo.

La jornada també tractarà la temàtica de la professionalització de la dona a l’esport, amb les intervencions de la pelotari amb set medalles mundials i fundadora d’Ados Pilora, el primer club professional de pilota femenina; l’advocada especialista en Responsabilitat Social Empresarial i Dret Esportiu, i directora de l’assessoria jurídica de l’AFE, María José López; la jugadora de pàdel professional, que va ser número ú del World Padel Tour durant nou anys, i campiona del món, amb quatre títols per seleccions i tres per parelles, Carolina Navarro, i l’emprenedora i exnadadora artística olímpica, amb dues medalles de plata als Jocs de Pekin’08 (duet i equip), Gemma Mengual.

Les persones assistents podran escoltar també les opinions de la periodista i escriptora i actual directora del programa de ràdio d’RPA ‘Ganamos con ellas’, Cristina Gallo; la de la periodista esportiva i redactora de COPE, Pilar Casado; la de la responsable de comunicació de la Federació Espanyola d’Atletisme i El Patio, Paloma Monreal, i la de l’assessora del Consell Superior d’Esports, exredactora d’esports de l’Agència EFE i creadora  de ‘deporteymujer.com’, Lucía Santiago, que parlaran sobre ‘Visibilitat de l’esport minoritari i la dona esportista’.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.