Cultura

L’Orquestra Julià Carbonell inaugurarà el Festival de Pasqua

L’Orquestra Julià Carbonell inaugurarà el Festival de Pasqua

Una edició més, l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida serà l’encarregada d’inaugurar oficialment el Festival de Pasqua de Cervera, el certamen referent de la música clàssica catalana.

En el marc del festival cerverí, l’OJC estrenarà un nou programa que ens oferirà una panoràmica de la música orquestral catalana dels segles XX i XXI amb cinc compositors i, per tant, cinc llenguatges i cinc sensibilitats diferents que reflecteixen la personalitat musical de cadascun d’ells.

En aquest concerts, es vol celebrar el 125è aniversari de Manuel Blancafort i el 100è de Manuel Oltra acompanyats de la música de Joaquim Homs, Jordi Cervelló i una estrena de Jordi Nus, jove compositor nascut a les terres de Lleida i que actualment resideix a Los Angeles.

Aquesta serà la primera ocasió en la qual l’OJC estarà dirigida per una dona. Es tracta de Gloria Isabel Ramos, que també fou la primera dona en exercir el càrrec de directora titular d’una orquestra a Espanya, al capdavant de l’Orquestra de Còrdova, 2001-2004- amb gran èxit de crítica i públic-, funció que també ha dut a terme al capdavant d’altres formacions a Suïssa.

Gloria Isabel Ramos, una directora de prestigi internacional

Guanyadora de diversos guardons de direcció d’orquestra, com el Primer Premi del Concurs de Cadaqués, sent l’única dona premiada en aquest concurs, quedant desert el segon premi, a més del Premi de Direcció d’Òpera al Concurs Internacional de Besançon, Premi de l’Orquestra al Concurs Internacional de Brasov i primer Premi al Concurs Nacional de Granada.

Com a directora convidada, ha dirigit concerts amb orquestres com la London Symphony Orchestra, English Chamber Orchestra, Orquestra de Cambra de Viena, Orquestra Simfònica Schlesswig-Holstein, Orquestra Gulbenkian, Orquestra Filarmònica de Thuringen, Orquestra de la Ràdio de Leipzig, Orquestra Nacional de España, Orquestra Simfònica de Bilbao, Luzerner Symphonie Orchester, Orquestra de Cambra de Zürich, Musikkollegium Winterthur, Orquestra de la Ciutat de Mèxic, etc… dirigint en ocasions les seves pròpies obres, amb formacions como l’Orquestra de la RTVE, l’Ensemble de l’Orquestra de la Comunitat de Madrid, o la Real Orquestra Simfònica de Sevilla.

Se l’hi ha confiat la direcció d’obres de gran complexitat, de compositors como H.W. Henze, P. Boulez, José María Sánchez-Verdú, R. Gerhard, A. Schönberg, etc, així com innumerables estrenes d’obres contemporànies.

Entre altres guardons trobem el «Ojo Crítico» de RNE i «Mujer Canaria» de l’Orfeó La Paz de La Laguna.

És actualment Directora Titular i Artística de l’orquestra de cambra suïssa Weltsaiten Sinfonietta, de la que és fundadora.

La seva propera estrena el 2022 serà de la seva obra simfònica «amazon» per l’Orquestra Simfònica de Pittsburgh, als Estats Units.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Cervera tanca el Festival de Pasqua amb alta assistència i bona valoració del públic
Cultura

Cervera tanca el Festival de Pasqua amb alta assistència i bona valoració del públic

Redacció · 9 abr. 2026
El Festival de Pasqua de Cervera 2025 inclourà estrenes de Carles Marigó, Joan Magrané i Josep Maria Guix
Cultura

El Festival de Pasqua de Cervera 2025 inclourà estrenes de Carles Marigó, Joan Magrané i Josep Maria Guix

Redacció i Arnau Coma · 1 abr. 2025
Cervera clou amb èxit una nova edició del Festival de Pasqua
Cultura

Cervera clou amb èxit una nova edició del Festival de Pasqua

Redacció · 9 abr. 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.