Societat

Pàmies demanarà avui que Facebook li reobri el compte

Pàmies demanarà avui que Facebook li reobri el compte

L’horticultor lleidatà i fundador de l’associació de medicina alternativa Dolça Revolució, Josep Pàmies, sol·licitarà avui a Facebook que li torni el compte personal que li va suspendre el novembre de l’any passat per promocionar suposadament l’ús del clorit de sodi per “curar” l’autisme. Pàmies es personarà aquest matí a la seu de la companyia a Madrid perquè li tornin el compte en nom de la llibertat d’expressió, “a què no estic disposat a renunciar sota cap concepte”, segons explica en un vídeo a YouTube i demana suport. En cas que Facebook no atengui la seua petició, presentarà una demanda als jutjats.

L’horticultor lleidatà comptava amb 330.000 seguidors i havia publicat uns mil articles. Dolça Revolució va assegurar que “molts dels seguidors que Pàmies té a la capital espanyola han mostrat la seua intenció d’acompanyar-lo en el que serà un acte de reivindicació dels drets fonamentals, com és la llibertat d’expressió, a què no està disposat a renunciar sota cap concepte”.

L’acte està convocat per a les 12.00 hores. Posteriorment, tindrà lloc un dinar solidari amb l’horticultor i a les 17..00 hores impartirà la conferència “Plantes medicinals i altres teràpies de baix cost”.

L’horticultor ha estat sancionat amb 600.001 euros pel departament de Salut per organitzar el 14 d’octubre de l’any passat a Balaguer una conferència en la qual assegurava “curar” l’autisme amb una substància prohibida per a la finalitat mèdica, l’MMS (suplement il·legal a base de clorit de sodi). La Generalitat també va multar la Dolça Revolució amb dos sancions de 30.000 i 90.000 euros, respectivament, per promoure productes naturals contra el càncer sense base científica.

Pàmies va fer una crida a la solidaritat per finançar els costos jurídics derivats de la sanció que li va imposar la Generalitat. L’horticultor també va ser jutjat acusat de conrear marihuana però va ser absolt perquè era per a finalitats mèdiques.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.