Economia

Perdonen un deute de més de 63.000 € a una veina de Preixana amb la Llei de Segona Oportunitat

Perdonen un deute de més de 31.000 euros a una veïna de Tàrrega amb la Llei de Segona Oportunitat

El jutjat de primera instància número 6 (mercantil) de Lleida ha perdonat un deute de 63.923,18 euros a una veïna de Preixana, M. P. S., la qual havia avalat un crèdit sol·licitat pel seu exmarit i altres socis per a una societat mercantil. En aquest sentit, en la corresponent interlocutòria el jutge aplica la Llei de la Segona Oportunitat i, per tant, exonera del passiu insatisfet a la clienta de Bergadà Asociados, despatx ubicat a Agramunt.

Pel que fa als fets, l’home era soci d’una empresa que es dedicava a la venda i la distribució de corretges i bandes. L’any 2001 va demanar un crèdit que ascendia a 60.000 euros i aquest va ser avalat per la que aleshores era la seva dona. «De fet, al seu moment vaig vendre tot el que tenia per ajudar-los», explica ella.

Quan la mercantil va fer fallida es va seguir un procediment contra els seus socis i M. P. P. S., però els socis eren insolvents, raó per la qual l’execució es va dirigir contra la clienta de Bergadà Asociados. «Durant els últims anys va anar abonant les quantitats del deute fins que les seves capacitats econòmiques els ho van permetre», explica l’advocada que ha portat el cas i sòcia fundadora del despatx, Marta Bergadà.

Després de la separació i el divorci de la seva exparella, la dona es va quedar a cura dels seus dos fills. Tot i que es van establir unes mesures econòmiques de 500 euros mensuals que havia d’abonar el progenitor, aquest mai no les va complir i M. P. P. S. va haver de costejar totes les despeses del nucli familiar. De fet, el fill menor pateix dislèxia i tots els tractaments i especialistes han estat sufragades únicament per ella. «Fins i tot, vaig vendre la casa on vivíem per poder tirar endavant, ja que va arribar un moment en què no podia pagar res. Per sort, sempre he tingut el suport de la meva família que m’ha ajudat quan més ho necessitava», exposa la dona.

Altres casos…

Després de veure’s aclaparada per la difícil situació que estava vivint, i sent cada vegada més difícil assumir el pagament dels crèdits, va caure en una depressió i posteriorment se li va diagnosticar una fibromiàlgia. Aquesta situació el va portar a haver de deixar la feina d’interina a Correus.

Després d’un temps de repòs, va començar a fer voluntariats en diferents fundacions socials, treballant per hores i per un salari simbòlic que destinava al manteniment familiar. «Cobrava com a màxim uns 600 euros i la situació era totalment insostenible«, indica.

Durant aquest període de temps va començar a preparar les oposicions de Correus i el 2022 les va aprovar. «Malgrat millorar la meva situació econòmica, no podia continuar afrontant el pagament dels deutes, ja que des del primer moment se’m va embargar la nòmina i havia de mantenir el meu suport i el del meu fill que viu amb mi», comenta la dona.

Per aquesta raó, va continuar necessitant el suport dels seus familiars i amics perquè l’ajudessin a continuar endavant. Paral·lelament, Marta Bergadà comenta que «aquesta situació també li va generar un gran estrès que va agreujar la malaltia. La situació es va tornar tan sostenible que fins a l’entorn familiar va passar moments delicats causats per un gran esfondrament emocional».

Va ser a meitats de febrer quan es va posar M. P. P. S. es va posar en contacte amb Bergadà Asociados i els va exposar el seu cas. «Vaig conèixer el despatx que dirigeix Marta Bergadà perquè una amiga meva me’n va parlar després de llegir a la premsa que a un home de Preixana li havien perdonat un deute molt superior al meu i em va insistir que fos. Jo desconeixia la Llei de la Segona Oportunitat i en certa manera desconfiava per aquell desconeixement que tenia«, recorda.

Després d’analitzar el cas i veure que era factible l’exoneració del passiu insatisfet amb la Llei de la Segona Oportunitat, Marta Bergadà i el seu equip van preparar tota la documentació necessària i en tot just tres mesos el jutge emetia la corresponent interlocutòria amb què li perdonava el deute contret. «Ha anat tot molt ràpid. De fet, no m’imaginava que fos així. Estic molt contenta i, per aquest motiu, a totes aquelles persones que es troben en una situació d’insolvència els recomano que es posin en contacte amb Bergadà Asociados, ja que es pot tirar endavant i veure el futur amb molt d’optimisme», conclou.

TerritoriPreixana · Urgell
Més notícies de Preixana →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Un projecte d’1,6 milions d’euros desplegarà fibra òptica a l’Urgell, la Noguera i la Segarra
Economia

Un projecte d’1,6 milions d’euros desplegarà fibra òptica a l’Urgell, la Noguera i la Segarra

Laura Quintana · 19 oct. 2026
Tàrrega llança 50.000 euros en bons per dinamitzar el comerç local
Economia

Tàrrega llança 50.000 euros en bons per dinamitzar el comerç local

Laura Quintana · 19 oct. 2026
Productors i cuiners de Ponent protagonitzen la darrera jornada de la Fira del Torró d’Agramunt
Economia

Productors i cuiners de Ponent protagonitzen la darrera jornada de la Fira del Torró d’Agramunt

Vanesa Ortega | ACN · 12 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.