Societat

⏯️ «Treu pit» contra la vulnerabilitat que genera el càncer de mama

⏯️ "Treu pit" contra la vulnerabilitat que genera el càncer de mama

Amb motiu del Dia Mundial Contra el Càncer de Mama, que cada any té lloc el 19 d’octubre, l’Associació Contra el Càncer torna a llançar la campanya “Treu Pit” i posa de manifest que el càncer de mama fa més vulnerables a les dones que desenvolupen aquesta malaltia. L’organització fa una crida social per a corregir la iniquitat que existeix entorn del càncer i, concretament en el càncer de mama, del qual es van diagnosticar 33.875 nous casos l’any passat a Espanya i que provoca que el 15% de les dones que tenen aquesta malaltia estigui en situació d’extrema vulnerabilitat econòmica i laboral. 

La vulnerabilitat de la dona amb càncer de mama

El càncer és igual per a totes les persones, però no totes les persones som iguals enfront del càncer. En l’estudi de l’Associació Contra el Càncer “Toxicitat financera en el càncer de mama”, aquesta afirmació és evident ja que s’estima que un diagnòstic de càncer de mama genera de mitjana, entre despeses directes i pèrdua d’ingressos, 41.834€ durant la malaltia. Així, una dona amb càncer de mama té unes despeses directes de 9.242€ i una pèrdua d’ingressos de 32.578€ durant la malaltia.



El cost econòmic del càncer de mama: la toxicitat financera de la malaltia



Si en el moment del diagnòstic la dona està en atur, cobra un salari per sota del mínim interprofessional o és autònoma, la situació s’agreuja provocant que el 15% de les diagnosticades passin a entrar en un estat de vulnerabilitat laboral.

L’estudi també assenyala que gairebé un 34% de les malaltes ha perdut el seu treball o s’ha vist obligada a deixar-lo a causa de la malaltia; el 70% ha perdut el seu salari o gairebé tots els seus ingressos i prop del 36% es veu obligada a perdre 11 mesos de treball.

El càncer de mama, el segon més freqüent per darrere del de càncer de còlon i seguit pel càncer de pròstata, afecta actualment a 33.835 persones a Espanya i genera desigualtat a l’hora d’enfrontar-se a la malaltia. Corregir aquesta iniquitat és l’objectiu de l’Associació, implicant a tota la societat i treballant per a donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables a causa de la malaltia.

“Treu pit” per les més vulnerables

En aquesta nova edició, l’Associació torna a «treure pit» per les dones més vulnerables. La campanya està orientada a assenyalar l’agreujament de la vulnerabilitat que provoca un diagnòstic de càncer en la dona. A més, l’Associació també demana ajuda a la societat per a continuar donant serveis i arribar a més dones amb extrema vulnerabilitat a través dels seus serveis gratuïts d’atenció social, psicològica i orientació sanitària.

Per aquest motiu, des de l’Associació Contra el Càncer a Lleida, amb el suport de les diferent Juntes Locals, s’han organitzat diferents taules informatives i de venda al municipis de Montgai, Alfarràs, Soses, Balaguer, Agramunt, Barbens, Vila-sana, Arbeca, Belianes, Benavent de Segrià, Tàrrega, Bell-lloc d’Urgell, Bellcaire d’Urgell, Albesa, Golmès, les Borges Blanques, Algerri, Mollerussa, Juneda, Albagés, Alcarràs, Linyola, Rosselló, entre altres.

A més, l’Associació lleidatana a tornat a organitzar la campanya dels aparadors en rosa. Diferents botigues d’Alpicat, Alcarràs, Miralcamp, Linyola, Arbeca, Ponts, Anglesola, Solsona, Tornabous, Guissona, Ivars d’Urgell, Sidamon, Fondarella, Torregrossa, Vielha, el Pont de Suert, la Seu d’Urgell, la Vall Fosca i de la Zona Alta de Lleida, entre altres, han decorat els seus aparadors amb productes rosa.

D’altra banda, l’Associació, a través de la seva botiga en línia, posa a la venda articles solidaris, la recaptació dels quals va destinada als programes d’atenció psicològica i social per a pacients i les seves famílies; i a fomentar la recerca en càncer de mama. La solidaritat de tots permetrà prestar més serveis a les dones més vulnerables enfront del càncer de mama per a cobrir les seves necessitats i garantir que s’enfronten al càncer amb les millors condicions.

Una nova marca per una nova realitat social

L’Associació Contra el Càncer, conscient dels canvis produïts en la societat i en les persones afectades per càncer, ha decidit adaptar i canviar amb elles per a adaptar-se a aquesta nova realitat i defensar els seus drets per a fer-li front al càncer des de la igualtat d’oportunitats.

El càncer és igual per a tots, però no totes les persones som iguals enfront del càncer. Aquesta és una realitat que necessita una transformació social per a aconseguir equitat per a prevenir el càncer, viure amb ell i accedir als resultats de la recerca independentment del lloc de residència o el nivell socioeconòmic.

La nova marca de l’Associació vol reflectir el que realment és l’organització: una organització pròxima, professional, dinàmica i independent que treballa perquè totes les persones siguin iguals enfront del càncer.

TerritoriAgramunt · Urgell
Més notícies de Agramunt →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.