Cultura

Arriba la 29a Mostra Gastronòmica de les Garrigues amb l’oli d’oliva verge extra de la comarca com a protagonista

Arriba la 29a Mostra Gastronòmica de les Garrigues amb l'oli d'oliva verge extra de la comarca com a protagonista

La 29a edició de la Mostra Gastronòmica de les Garrigues, organitzada pel Consell Comarcal de les Garrigues, arrenca demà dissabte, 4 de novembre, amb la participació de cinc restaurants de la comarca que elaboraran menús especials els caps de setmana i festius, fins al 17 de desembre, amb l’oli d’oliva verge extra de la comarca com a protagonista.

Avui divendres, 3 de novembre, s’ha presentat aquesta nova edició del certamen culinari al Molí Albium de l’Albi amb la presència del president del Consell Comarcal de les Garrigues, Antoni Villas, acompanyat de restauradors que participen en la Mostra i altres responsables de la iniciativa.

En l’acte, s’ha pogut fer un tast d’alguns dels plats que es podran degustar durant la Mostra, s’ha pogut tastar oli nou de la temporada, visitar el Molí Albium, collir olives i veure com les xafen.

EN ANTERIORS EDICIONS…

En la seva intervenció, el president del Consell Comarcal, Antoni Villas, ha destacat que “en aquesta Mostra Gastronòmica, que enguany farà 29 anys, estem orgullosos de poder demostrar la qualitat de l’oli i la qualitat dels nostres restaurants que són la demostració que a la comarca es fan les coses molt bé”. Villas ha agraït als cinc restaurants que enguany participen i que, any rere any, han fet possible aquesta experiència gastronòmica.

Durant l’acte, s’ha donat a conèixer també el nou Catàleg d’Experiències Oleoturístiques de les Garrigues que recull tretze experiències singulars i sis restaurants de la comarca, dels quals cinc disposen del distintiu de qualitat “Restaurant Verge Extra”. Es tracta d’un aparador on descobrir, des d’una perspectiva totalment diferent, un producte únic com és l’oli d’oliva verge extra de les Garrigues, reconegut arreu del món.

Al catàleg es poden trobar visites a molins i obradors, tastos guiats, collita d’olives, degustacions entre oliveres, maridatges, tallers pràctics i recorreguts pels millors paisatges de l’oli del territori a més d’alguns dels millors productes artesanals com és el vi.

Properament, a la web de Turisme de les Garrigues es podran consultar les experiències oleoturístiques en anglès.

Per a l’acte d’avui s’ha escollit el Molí Albium, ja que forma part de les tretze empreses que tenen experiències oleoturístiques a les Garrigues i, a més a més, l’Albi és una població amb restaurant que participa en la Mostra Gastronòmica i on mai s’havia fet la presentació.

La Mostra Gastronòmica d’enguany compta amb cinc restaurants de la comarca, quatre dels quals han aconseguit ja el distintiu de qualitat “Restaurant Verge Extra” creat el 2021 pel Consell Comarcal de les Garrigues i que distingeix aquells establiments de restauració que aposten per l’oli d’oliva verge extra, pel producte local i tenen un clar compromís amb el territori. Aquest distintiu forma part de les accions del projecte de la Cadena de valor de l’oli a les Garrigues de suport a la gastronomia del territori que està desenvolupant el Consell Comarcal des del 2019.

Com en les edicions anteriors, l’oli d’oliva verge extra de les Garrigues té un paper protagonista en els plats que es poden degustar a la Mostra Gastronòmica, ja que és un dels motors econòmics de la zona i marca el paisatge de la comarca.

Les persones que demanin menú de la mostra en algun dels restaurants, podran participar en el sorteig de cinc lots de productes de la comarca (amb oli, vi, fruita seca, mel, etc.) amb la col·laboració del programa Gustum coordinat per l’Associació Leader de Ponent.

A més, a partir de dilluns vinent se sortejaran a les xarxes socials de Turisme de les Garrigues dues experiències oleoturístiques per setmana.

Els restaurants que participen en aquesta 29a Mostra Gastronòmica de les Garrigues són:

  • Restaurant Ca la Margarida de l’Albi
  • Restaurant Hostal Benet de les Borges Blanques
  • Restaurant Masia les Garrigues de les Borges Blanques
  • Restaurant Els Fogons de la Carme de Cervià de les Garrigues
  • Restaurant El Sindicat de Tarrés

La Mostra Gastronòmica s’organitza des del Consell Comarcal i compta amb el suport del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La floració a les Garrigues: un espectacle efímer de color i fragància
Reportatge

La floració a les Garrigues: un espectacle efímer de color i fragància

Lourdes Farré · 18 març 2025
La Fira de l’Oli de les Borges Blanques s’agermana amb la Fira del Gall de Vilafranca del Penedès
Cultura

La Fira de l’Oli de les Borges Blanques s’agermana amb la Fira del Gall de Vilafranca del Penedès

Redacció i Lourdes Farré · 14 gen. 2025
La Mostra Gastronòmica de les Garrigues tanca la 30a edició amb prop de 1.500 menús servits
Cultura

La Mostra Gastronòmica de les Garrigues tanca la 30a edició amb prop de 1.500 menús servits

Redacció i Lourdes Farré · 17 des. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.