Esports

El Circuit Escolar de Cross cita aquest any 5.000 atletes

El Circuit Escolar de Cross cita aquest any 5.000 atletes

El Circuit Escolar de Cros-Trofeu Diputació, que compleix aquest any la quarta edició, comptarà en les vuit curses amb la participació d’uns cinc mil atletes escolars, gairebé dos mil més que en l’última edició. “S’ha despertat l’interès per participar en aquestes carreres, que tenen unes distàncies menors que les federades”, explicava ahir Josep Maria Roy, secretari tècnic de l’Agrupació de Consells Esportius de les Terres de Lleida, durant la presentació del Circuit, ahir a la Diputació. “L’any passat hi van competir un total de 3.200 escolars, des de P-3 fins a la categoria juvenil i en aquesta nova edició, calculem que cada una de les carreres tindrà més atletes competint”, va afegir. Cada participant té el mateix dorsal en cada cursa i a la classificació de clubs es tindran en compte els sis millors resultats.

A l’acte de presentació van assistir també el diputat Joan Ubach, així com Josep Beas, president del Consell Esportiu de les Garrigues; i Carles Gelonch, secretari tècnic del Consell Esportiu de les Garrigues. Ubach va destacar l’interès de la Diputació perquè el Circuit arribi al màxim nombre de comarques. Començarà aquest diumenge que ve a la capital de l’Urgell amb la disputa del Cros de Tàrrega, una carrera en la qual s’espera la participació d’“uns sis-cents atletes, mentre que l’any passat hi van competir uns cinc-cents”, va afegir Roy. La resta de proves tindran com a escenari Tremp (26 de novembre), Sidamon (3 de desembre), Balaguer (17 de desembre), Bellvís (21 de gener), Arbeca (28 de gener), Juneda (4 de febrer) i Golmés (11 de març). Al finalitzar el Circuit s’organitzarà una gran festa per als esportistes i les famílies que possiblement tindrà lloc a Mollerussa.

Aquestes proves són el fruit de la unió d’esforços de l’Agrupació Territorial dels Consells Esportius de Lleida, dels clubs d’atletisme i les diferents Ampes dels col·legis que col·laboren en l’organització. Així mateix, hi participa la Diputació, amb el suport del Consell Català de l’Esport i els organitzadors de cadascun dels cros. “Som prop de 120 entitats en l’organització, incloses escoles i clubs”, va afegir Roy.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026
L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)
Bàsquet

L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)

Vanesa Ortega · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.