El festival Marges clou la seva primera edició "contents de la feina feta i l’acollida rebuda"

REDACCIÓ
Publicat: 
08-09-2020
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • El festival Marges clou la seva primera edició "contents de la feina feta i l’acollida rebuda"
    Peu de foto: 
    Foto Blue Collectors
  • El festival Marges clou la seva primera edició "contents de la feina feta i l’acollida rebuda"
    Peu de foto: 
    Foto Blue Collectors
  • El festival Marges clou la seva primera edició "contents de la feina feta i l’acollida rebuda"
    Peu de foto: 
    Foto Blue Collectors
  • El festival Marges clou la seva primera edició "contents de la feina feta i l’acollida rebuda"
    Peu de foto: 
    Foto Blue Collectors
  • El festival Marges clou la seva primera edició "contents de la feina feta i l’acollida rebuda"
    Peu de foto: 
    Foto Blue Collectors
  • El festival Marges clou la seva primera edició "contents de la feina feta i l’acollida rebuda"
    Peu de foto: 
    Foto Blue Collectors

Uënsdei va fer aquest diumenge l’últim concert del festival Marges, posant el punt final al cicle que va néixer d’una forma inesperada, precisament, per presentar el darrer treball de la banda i, també, per donar suport al sector musical davant la davallada cultural viscuda aquests últims mesos.

Finalment, Marges ha esdevingut una realitat, malgrat la situació d’emergència sanitària i havent realitzat canvis en la seva programació a causa de la situació al Segrià, el festival s’ha pogut dur a terme completament acollint més de 700 assistents en els seus quatre concerts. Per l’escenari de la platgeta de Corbins han passat Paula Grande i el baixista Vic Moliner, Raquel Lúa acompanyada de la guitarrista Amaia Miranda, Magalí Sare junt amb Manel Fortià i han clausurat aquesta primera edició el grup Uënsdei.

La banda té una forta vinculació amb Corbins, Pol Alonso n’és el seu bateria i a més coorganitzador de l’esdeveniment. De fet, amb ells, s’havia de donar el tret de sortida al festival, però la pandèmia no ho va permetre. Gairebé un mes desprès han pujat a l’escenari de Marges per presentar el seu darrer LP “Mudança” (La Catenària, 2020) on recuperen el so melòdic dels noranta per explicar històries i ho arrangen tot plegat amb dedicació i detall.

Uënsdei aposta per les coses fetes a casa, lluny de la producció massiva i cuinades a foc lent i, això, es nota sobre l’escenari. La veu de la Mònica Guiteras acompanyada per la resta de la banda va fer ressonar l’espai idíl·lic de la platgeta amb cançons que parlen del dia a dia, del camí d’anar cap endins i també de l’eufòria. La banda parteix de les arrels de la música popfolk anglosaxona i recupera, també, els missatges de resistència dels cantautors del segle passat, fent-los més presents que mai.

Marges tanca aquesta primera edició amb la satisfacció de la feina ben feta. L’equip artístic capitanejat per Pol Alonso, David Lesan i Aida Lesan remarquen, sobretot, la bona acollida que ha tingut el festival tant per part de la gent de Corbins com per tots aquells vinguts de fora. Es mostren contents d’haver omplert un paisatge tan particular com la platgeta del riu i també, de posar en manifest que la cultura és imprescindible i segura, i que cal fer bategar els marges.

Des de l’Ajuntament de Corbins, els quals han donat suport incondicional al projecte, assenyalen que el festival ja tenia tot el sentit del món, i la Covid-19 ha aconseguit fer-lo més gran, important i necessari. Jordi Verdú, alcalde del municipi, remarca que “hem pogut comprovar que, si es vol, es pot programar”. També, impulsa a la resta de pobles a agafar el festival Marges com a model i, així, ajudar a fer créixer i donar veu a tota la cultura i música de qualitat que tenim arreu del nostre territori.

Comparteix

També t'interessarà